Gezondheid

80% van de hartaanvallen kan worden voorkomen als iedereen deze 5 eenvoudige dingen deed!

heart-attack
5 gezonde gewoonten waarmee een hartaanal kan worden voorkomen:
-Niet roken
– Eet gezond
– Stop met het nuttigen van alcohol
– Meer fysieke activiteiten (fietsen of wandelen 40 minuten per dag en 1 uur per week trainen)
– Gezonde omtrek van de taille
– Gezond dieet

Je moet altijd suiker en suikerhoudende dingen vermijden, geraffineerde koolhydraten en verwerkte voedingsmiddelen. je moet weten dat de verzadigde vetten in voedingsmiddelen zoals: eieren, boter of reuzel niet zo slecht voor je zijn. Deze verzadigde vetten beïnvloeden het LDL cholesterol, ook bekend als het slechte cholesterol. Dit, LDL, cholesterol komt voor bij alle hartziekten, en er zijn twee typen van LDL-cholesterol deeltjes:

Lage dichtheid LDL cholesterol
Hoge dichtheid LDL cholesterol

High-density LDL cholesterol is niet schadelijkl. Maar, je moet voorzichtig zijn, omdat de low-density LDL cholesterol wel schadelijk is en een plaque opbouw kan veroorzaken. Je moet ook weten dat geraffineerde suiker, bagels, brood en soda ook low-density LDL cholesterol verhogen.

eenmaandvoor-810x424

Gezonde plannen
Je moet verwerkte fructose, suiker en granen vermijden. Je moet de graan koolhydraten vervangen door meer groenten, hoogwaardige eiwitbronnen, hoogwaardige gezonde vetten, zoals: boter, zuivel, biologische geweid eigeel, kokosnoten en kokosolie, avocado’s, biologische notenolie, rauwe noten, grasgevoed vlees, enz.

Je moet het omega-3 en omega-6 rantsoen in balans brengen, want omega-3 tekort kan leiden tot verschillende gezondheidsproblemen – lichamelijk en geestelijk. Dit is waarom je het grootste deel van plantaardige olie moet vermijden en vette vis, zoals: ansjovis, sardines consumeren of neem hoogwaardige krill olie als supplement.

Je moet ook veel fruit eten. Vruchten zijn zeer krachtige en heilzame bronnen van vitamines, antioxidanten, mineralen en andere fytochemicaliën. De meesten van hen hebben krachtige anti-inflammatoire en hart-gezonde effecten. De medische deskundigen beweren dat mensen die dagelijks fruit te eten 40% minder risico op cardiovasculaire ziekte lopen, vooral de zoetere vruchten. Je dient deze 2 eenvoudige regels te volgen:

Mensen die leptine of insuline resistent zijn: diabetici, mensen met overgewicht en mensen met een hoog cholesterolgehalte of hoge bloeddruk moeten hun vruchten inname beperken. De fructose intake mag niet meer dan 15 gram per dag zijn.

En de andere mensen met een normaal gewicht, geen diabetes, hoge bloeddruk, regelmatige fysieke activiteit – dienen vruchten te consumeren elke dag, vooral na het sporten. In dit geval blijft het lichaam deze suiker gebruiken als orgaan brandstof en zal het niet de bloedsuikerspiegel verhogen.

Je moet je hart beschermen
– Je moet stress en angst verminderen
– Vermijd te veel zitten
– Je moet statines vermijden vanwege de slechte bijwerkingen. En de voordelen ervan zijn nog twijfelachtig ook.
– Je moet meer onbewerkte verzadigde dierlijke vetten consumeren. Geen suiker, granen en verwerkt fructose nemen.
– Je moet veel trainen: gewichtheffen, high-intensity interval training, etc.
– Je moet je vitamine D-inname verhogen. Ga naar buiten in de zon of gewoon Vitamine D supplementen nemen.

Je kunt op blote voeten lopen, en zo een aantal krachtige antioxidanten uit de aarde krijgen. Deze antioxidanten worden overgedragen door middel van de vrije elektronen, die ontsteking zal verlichten. Het is niet moeilijk – alles wat je hoeft te doen is een aantal gewoontes veranderen en je dieet verbeteren. Wat direct opvalt is het resultaat. Je zult je veel beter voelen en je zult vol energie zitten.

Vind je deze tips handig? Vergeet ze dan niet te delen met de rest van je vrienden.


Like onze pagina op Facebook!



Heb ik al gedaan