Lichaam

3 eenvoudige oefeningen om pijn in de knieën op een natuurlijke manier te verminderen

Oefening # 1 – Longen

Hang boven een stapel boeken, en plaats de voeten weerszijds van de stapel, gezicht naar voren gericht, met de rug recht. Laat dan het lichaam langzaam recht naar beneden zakken, zodat de achterkant van de knie de stapel boeken raakt. Verhef het lichaam langzaam omhoog en herhaal dit twee keer en verwissel daarna de positie met je voeten.

Oefening # 2 – Squats

Richt jezelf naar het witte vlak, en plaats de voeten op schouderbreedte. Duw de onder rug naar beneden totdat deze het oppervlak van een stoel of een salontafel raakt, en dan, terug omhoog met de rug recht. Herhaal dit nog twee keer.

Oefening # 3 – Step Ups

Je neemt een paar dikke hardekaft boeken en stapel ze op. Plaats vervolgens één been op de stapel, terwijl de knie achter de tenen blijft. Start vervolgens met het plaatsen van lichaamsgewicht op het been, en til langzaam het andere been op de stapel. Verlaag het been en herhaal tweemaal de oefening, en verwissel van positie.

In onderstaande video laat Dr. Jo nog even wat tips zien om deze oefeningen makkelijk uit te voeren…


Like onze pagina op Facebook!



Heb ik al gedaan